Hur returnerar jag en vara?

Hos oss har du alltid returrätt i 30 dagar. Returprocessen skiljer sig åt beroende på hur och av vilken transportör din vara levererades. Har du köpt flera varor som levererats på olika sätt följer du instruktionerna nedan som passar in på respektive paket. Kom ihåg att spara det inlämningskvitto du får av ombudet/transportören tills du får en bekräftelse på att din retur är färdighanterad av oss. En retur tar vanligtvis ca 2 veckor innan den hanterats hos oss. När din retur har hanterats klart får du ett mejl som bekräftar returen och information om hur återbetalning sker.

Paket som levererats till ett ombud eller till din brevlåda/dörr - PostNord eller CityMail
Om din följesedel har en QR-kod, scanna den med din mobil eller gå in på ellos.se/returns och fyll där i den returkod som du finner på din följesedel. Följ sedan instruktionerna som visas. Har din följesedel ingen QR- eller returkod, följ instruktionerna på följesedeln. Lämna in ditt paket hos valfritt PostNord-ombud.

Paket som levererats till en postbox - PostNord eller CityMail
Om din följesedel har en QR-kod, scanna den med din mobil eller gå in på ellos.se/returns och fyll där i den returkod som du finner på din följesedel. Följ sedan instruktionerna som visas. Har din följesedel ingen QR- eller returkod, följ instruktionerna på följesedeln och lämna in ditt paket hos valfritt PostNord-ombud. Önskar du hellre returnera via postboxen kan du i de flesta fall göra det genom att följa de instruktioner som du hittar på postnord.se/retur-i-paketbox. Glöm dock inte att klistra på den medföljande returetiketten innan du lägger paketet i postboxen.

Paket som levererats till Instabox
Om din följesedel har en QR-kod, scanna den med din mobil eller gå in på ellos.se/returns och fyll där i den returkod som du finner på din följesedel. Följ sedan instruktionerna som visas. Har din följesedel ingen QR- eller returkod, följ instruktionerna på följesedeln. Boka sedan en retur genom att följa länken och instruktionerna du fått från Instabox via sms eller mejl. Klistra på medföljande etikett och lämna in paketet i valt skåp. Har du inte kvar länken kan du läsa mer om hur man returnerar i Instabox FAQ.

Paket som levererats hem – PostNord
Om din följesedel har en QR-kod, scanna den med din mobil eller gå in på ellos.se/returns och fyll där i den returkod som du finner på din följesedel. Följ sedan instruktionerna som visas. Har din följesedel ingen QR- eller returkod, följ instruktionerna på följesedeln. Boka sedan en returupphämtning via https://returns.postnord.com/ eller ring PostNord på 0771-33 33 10 (knappval 1) för att bestämma tid och datum för upphämtning av paketet. Tänk på att du måste vara hemma vid upphämtningen.

Beställning som levererats hem – Bring
Beställ en returhämtning genom att logga in på "Mina Sidor" och öppna rätt beställning under "Mina Beställningar". Välj ”Skapa retur” och följ instruktionerna som visas. När vår kundservice har registrerat returbokningen kommer du att få ett sms av Bring för val av tid för upphämtning.


Läs mer på: Hur gör jag om jag saknar retursedel eller returretikett? och Vad kostar det att returnera?