Här kan du läsa om vad som gäller för de olika betalsätten.
Konto/faktura
Har du registrerat din retur med returkod eller QR-kod, återbetalas returbeloppet när du lämnar in returen på utlämningsstället. Hade din retur ingen returkod eller QR-kod, återbetalas returbeloppet efter att vi har hanterat din retur. Du får en returbekräftelse via mejl. Du ser returbeloppet när du är inloggad på vår sida under "fakturor&betalningar" eller på din faktura. Har du tillgodo på ditt konto eller din faktura kan du läsa mer om hur du får ditt tillgodo utbetalt här: Hur får jag mitt tillgodo på fakturan utbetalt?
Kort
Returbeloppet återbetalas till ditt kort efter att vi har hanterat din retur. Du får en returbekräftelse via mejl. Vi betalar tillbaka till samma kort som du använde vid din betalning. När du har mottagit en returbekräftelse via mejl, får du pengarna tillbaka till ditt kort inom 3-5 arbetsdagar.
Om du vill returnera allt du har beställt betalar vi tillbaka hela beloppet förutom returfrakt. Eventuella tilläggstjänster återbetalas inte heller vid retur. Om varan har blivit skadad på något sätt och minskat i värde dras det av från totalbeloppet. Om du bara vill returnera vissa varor betalar vi tillbaka priset för varan du skickar tillbaka, men inte kostnaden för frakt eller andra tilläggstjänster. Det beror på att kostnaderna är detsamma oavsett hur många varor du har beställt.
Returhanteringen tar vanligtvis cirka 2 veckor.