Varukorg
Välkommen till Ellos

Kundservice

Byten & Returer

Gör så här om du använder den förtryckta returetiketten som du hittar på följesedeln:

  1. Ange gärna returorsak.
  2. Tag av och använd etiketten “MyPack Return”.
  3. Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen/lådan.
  4. Riv av retursedeln.
  5. Lägg retursedeln i påsen/lådan med varan/varorna. Låt alla etiketter i plaggen sitta kvar.
  6. Tejpa igen förpackningen och lämna returen hos närmaste postombud

Vid retur av större eller otympliga varor ber vi er att kontakta vår kundservice som hjälper er vidare.

Ångerrätten gäller i stort sett allt på ellos.se. Ångerrätten gäller dock inte förseglade ljud- eller bildupptagningar, förseglade datorprogram, parfymflaskor, kosmetik, färg, badkläder eller underkläder – om plomberingen/förseglingen brutits. Ångerrätten gäller inte heller för specialtillverkade varor.

Den vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla ettiketter kvar. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen. Vid provning av badplagg och underkläder, vänligen gör detta över dina egna underkläder och behåll hygienremsan kvar.

Så återbetalas dina pengar

Konto/faktura

Byte/retur regleras på ditt konto eller din faktura. Om returen inte syns på fakturan beror det på att returen registrerats efter att fakturan har skrivits ut. Du kan själv dra av värdet för returen när du ska betala din faktura. Lägg till eventuell returfrakt (45 kr via retursedeln) och betala in resterande belopp.

Kort

Pengarna sätts tillbaka på ditt kort inom 3-5 bankdagar beroende på hanteringstid hos din bank.

Postförskott

Återbetalningen sker via Swedbanks utbetalningssystem (SUS). Är du ansluten till Swedbanks kontoregister kommer pengarna att sättas in på ditt bankkonto via SUS, i annat fall får du ett utbetalningskort skickat till dig. Du kan ansluta ditt konto till Swedbanks kontoregister via Swedbanks hemsida oavsett vilken bank du har. Återbetalning sker inom 30 bankdagar.

Returnera Elektronik

Elektronik: Service och Support

Vi samarbetar med Sveriges ledande servicekedja Assist Service. Vår målsättning är att hålla så korta tider för service som möjligt (normalt 2-5 veckor). Vi ger dig 2 års fabriksgaranti på de flesta produkter (1 år på dataprodukter samt bärbart ljud). Gäller funktionsfel som uppkommit under garantitiden.

Utöver den vanliga garantin ingår även vår egen elektronikförsäkring, en 6-månaders otursförsäkring utan extra kostnad, på samtliga produkter inom hem-/hushållselektronik som köps hos Ellos. Du får en ny produkt mot 10% självrisk. Meddela på serviceblanketten att du vill utnyttja elektronikförsäkringen.

Gör så här:

Fyll i retursedeln och bifoga den med varan.

Vänligen observera att din produkt täcks av fabriksgaranti samt Ellos unika elektronikförsäkring, men vid handhavandefel, som t.ex. felinställning, täcks detta ej av din garanti/reklamationsrätt. Om ett ärende inte skulle täckas av garanti eller otursförsäkring riskerar du som kund att blir debiterad en undersökningskostnad (normalt ca 500-700 kr) för att täcka kostnader som serviceverkstaden haft i ärendet. Vi rekommenderar att du alltid kontrollerar en extra gång i bruksanvisningen innan du skickar/lämnar in produkten för service/kontroll.

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan. Meddela Ellos via telefon, e-post eller brev. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri.

Ångerrätten gäller i stort sett allt i katalogen och på ellos.se. Ångerrätten gäller dock inte förseglade ljud- eller bildupptagningar, förseglade datorprogram, parfymflaskor, kosmetik, färg, badkläder eller underkläder – om plomberingen/förseglingen brutits.

Ansök om lån »
Mer info »