Returnera elektronik – Ångerrätten gäller alltid

Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri. Men om du ångrar dig, eller inte är nöjd, har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Meddela Ellos via telefon, mail eller brev.

Elektronikservice och support

Vi samarbetar med Sveriges ledande servicekedja Assist Service, för att ge dig bästa möjliga service. Vår målsättning är att hålla så korta tider för service som möjligt (normalt 2-5 veckor.) Vi ger dig 2 års fabriksgaranti på de flesta produkter, 1 år på dataprodukter samt bärbart ljud som gäller på funktionsfel som uppkommit under garantitiden.

Från och med 1 maj 2010 ingår en otursförsäkring utan extra kostnad på samtliga produkter inom hem/ hushållselektronik som inhandlas hos Ellos. Du får en ny produkt mot 10% självrisk. Kom ihåg att meddela på serviceblanketten att du vill utnyttja otursförsäkring.

Mer information - klicka här!

Gör så här:
Fyll i retursedeln som kommer med i ditt paket och bifoga den med varan.

Behöver du ny retursedel, kontakta kundstöd på 033 - 7206102

Du kan följa din service på Ellos serviceinfo - klicka här!

Vänligen observera att din produkt täcks av fabriksgaranti samt Ellos unika otursförsäkring, men vid handhavande fel som tex. felinställning täcks detta ej av din garanti/reklamationsrätt. I de fall det inte rör sig om garanti eller otursförsäkring riskerar du som kund att bli debiterad en undersökningskostnad (normalt ca 500-700 SEK), och avser att täcka kostnader som serviceverkstaden haft i ärendet. Vi rekommenderar att du alltid kontrollerar en extra gång i bruksanvisningen innan du skickar/lämnar in produkten för service/kontroll.

Dessvärre är produkten slutsåld! Använd gärna vår sökfunktion eller leta i vår meny för att hitta en likvärdig produkt.