Frågor och svar

Retur 6 st frågor & svar

  • Jag har gjort en retur som inte syns på fakturan, hur gör jag?
    Svar:
    Om returen inte syns på fakturan beror det på att den registrerats efter att fakturan skrivits ut. Vi skickar inte ut någon ny faktura utan du kan själv dra av värdet för returen, lägg till eventuell returfrakt och betala in resterande belopp.

    En bekräftelse skickas när vi mottagit din retur.

    När returen är registrerad hos oss kan du få information om den på vår självbetjäning, telefonnummer 033-33 100  och under Min faktura/Mitt konto på Mina Sidor, om du betalar med faktura/konto.

  • Kan jag registrera min retur via hemsidan?
    Svar:
    Ja, du kan enkelt registrera din retur på vår hemsida och samtidigt passa på att boka nya varor fraktfritt*. 

    Logga in och gå till "Mina sidor" välj "Mina beställningar & returer". Klicka på raden för din order, följt av knappen "Byta/Returnera" och följ anvisningarna.

    Glöm inte att skicka med retursedeln i ditt returpaket så att vi säkert vet att det är dina varor som returneras. Du behöver inte fylla i den ifall du returnerat via webben.

    *Gäller vid byte där fraktavgiften är 49,90,-. Vid byte till t.ex. möbler tillkommer en avgift för att hämta vid terminal eller vid hemleverans.
  • Jag vill returnera/byta en vara, hur gör jag?
    Svar:
     
    Det är enkelt att åberopa sin ångerrätt och du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du hämtade ut dina varor.
    Du kan smidigt registrera ditt byte eller din retur via hemsidan genom att logga in och gå till "Mina sidor" välj "Mina beställningar & returer".
    Klicka på raden för din order, följt av knappen "Byta/Returnera" och följ anvisningarna.
    Du kan också använda Konsumentverkets ”Ångerblankett” 
     
    Glöm inte att skicka med retursedeln i ditt returpaket så att vi säkert vet att det är dina varor som returneras.  
     
    Du behöver inte fylla i den ifall du returnerat via webben.
    Om du inte gör din registrering på hemsidan använder du istället retursedeln som finns på din följesedel. Där fyller du i orsaken till din retur.
     
     
    Sedan packar du dina varor väl och lägger dem i originalförpackningen.  Använd den bifogade kundreturetiketten och sätt den över den gamla adressetiketten.
    Spara den övre halvan av följesedeln tills returen är avklarad. På denna del hittar du ditt kollinummer som du kan använda för att se vart ditt returpaket befinner sig.
    När du returnerar debiteras 45 kr i returavgift, eller endast 35 kr om du registrerat returen på hemsidan. Detta oavsett paketets storlek eller antal artiklar.
    Väljer du att byta till något annat i samband med din retur, betalar du endast returavgift, ingen ny fraktavgift* tillkommer.
    Skulle något vara fel på din vara eller leveransen står vi för returavgiften. 
    Du som kund har ansvaret för att din retur kommer fram till oss.
    Har du tappat bort din retursedel, så skickar vi gärna en ny till dig.
    Kontakta oss via mail info@ellos.se eller på telefon 033-33 000.
    *Gäller vid byte där fraktavgiften är 49,90,-.
    Vid byte till t.ex. möbler tillkommer en avgift för att hämta vid terminal eller vid hemleverans
     
     
     
  • Varan jag har fått är felaktig, hur gör jag?
    Svar:
    Du får skicka tillbaka varan till oss, fyll i returorsak på retursedeln. Använd etiketten "Postorder kundretur". Spara returkollinumret tills returen är avklarad.
    Vid felleverans eller om varan är defekt/skadad står vi för returfrakten. Kontakta oss om du saknar retursedel.

    Gäller det en möbel eller vara som levererats med DHL, kontakta oss via info@ellos.se eller ring oss på telefon 033-33 000.

     

     

  • Kan jag knappa in min beställning själv?
    Svar:
    Du kan knappa in din beställning, få information om senaste leveransen och dina returer på telefonnummer 033-33 100.


     
  • Hur återbetalas pengarna för min returnerade vara?
    Svar:

    När vi har mottagit din retur och konstaterat att den inte är skadad eller använd återbetalar vi det belopp du har betalat samt fraktavgift om du returnerat hela din beställning.

    Om du betalar med faktura eller konto dras summan av på nästa räkning.

    Vid betalning mot postförskott sker återbetalningen via Swedbanks Utbetalningsservice (SUS). Om du är ansluten till SUS kommer pengarna att sättas in på ditt bankkonto. Om du inte är ansluten kontakta Swedbank, i annat fall får du ett utbetalningskort skickat till dig.  

    Du kan ansluta ditt konto till Swedbanks kontoregister via Swedbanks hemsida oavsett vilken bank du har. Hitta närmaste Swedbank - klicka här

     Har du betalat med kort sker återbetalningen till kortet. 




Dessvärre är produkten slutsåld! Använd gärna vår sökfunktion eller leta i vår meny för att hitta en likvärdig produkt.