Frågor och svar

Övrigt 20 st frågor & svar

  • Hur ändrar jag min adress eller mina uppgifter?
    Svar:
    Du kan inte ändra dessa uppgifter på hemsidan.
    Är du postförskottskund, kan du maila eller ringa in ändringen tillsammans med ditt kundnummer eller personnummer.
    På faktura/kontokunder ändrar vi av säkerhetsskäl inte uppgifterna via mail eller telefon. Dina uppgifter uppdateras automatiskt mot folkbokföringen.
  • Får jag visa era artiklar på min blogg?
    Svar:
    Det är okej att blogga om våra artiklar, bara du talar om var du hämtat bilden och länkar till vår hemsida www.ellos.se

    Läs även mer här
  • Vilken webbläsare fungerar ihop med er hemsida?
    Svar:
    Vi rekommenderar att du använder senaste versionen av Chrome, Firefox, Safari eller Internet Explorer 9+. Om du använder en tidigare version eller en annan webbläsare kan ellos.se fungera sämre.

    För mer information, klicka här 


  • Hur beställer jag tygprover?
    Svar:
    Det går bra att beställa tygprover på våra metervaror, dock kan vi inte skicka prov på färdigsydda gardiner eller förklippt metervara.      
    Uppge alltid metervarans artikelnummer vid beställning.
    Tygprov går inte att boka via hemsidan, kontakta oss via info@ellos.se eller 033-33 000 så hjälper vi dig.
  • Vad innebär Trygg E-handel?
    Svar:
    Att vi är godkända av Trygg E-handel och följer deras krav.

  • Lämnar ni garanti på elektriska artiklar?
    Svar:

    Alla elektriska apparater som radioapparater, TV-apparater, kameror och
    telefoner/mobiltelefoner har minst ett års garanti. Alla eventuella garantier
    gäller i Sverige. Fakturan/följesedeln gäller som garantibevis. Elektriska
    hushållsapparater som är märkta med ett "T" på följesedeln har
    dessutom en tvåårig grundförsäkring.

    Utöver sedvanlig garanti via leverantörens garantivillkor ingår även Redcats
    Elektronik under 24 månader från och med inköpsdatum. Försäkringen är endast
    giltig för den ursprungliga ägaren och förfaller vid ägarbyte. Läs mer här 



  • Får jag visa era bilder på Tradera eller andra säljsajter?
    Svar:
    Vi tillåter inte att våra bilder visas på Tradera eller andra säljsajter.
  • Hur blir jag modell hos er?
    Svar:
    Modellerna vi använder kommer från agenturer runt om i världen.
    Nedan hittar du namnen på några svenska agenturer.

    Västsvenska
    Sten Sturegatan 8
    41139 Göteborg
    031-81 19 04

    Aveny Modeller
    Box 53020
    400 14 Göteborg
    031-774 15 76

    Faceit Agency AB
    Grevgatan 22
    114 53 Stockholm
    08-662 72 96

    Mikas
    Ragnvaldsgatan 14
    11846 Stockholm
    08-578 800 01

    Sweden Models
    Södergatan 13
    21134 Malmö
    040-97 84 01

  • Var hittar jag er kontaktinformation?
    Svar:

    Telefonnummer 033-33 000

    Öppettider:
    Måndag - fredag 7.30 - 21.00
    Lördag 9.00 - 17.00
    Söndag 9.00 - 21.00

    Övriga tider har vi självbetjäning telefonnummer 033-33 100.

    E-postadress: info@ellos.se

    Vår adress:

    Ellos AB
    501 86 BORÅS

    Fax 033-16 07 00

  • Kostar det något om man inte hämtar ut paketet?
    Svar:
    Vi tar ut en avgift på 199 kr för paket som inte hämtas ut.

  • Jag vill inte att ni förmedlar min adress vidare.
    Svar:
    Vi förmedlar inga adresser, däremot byter vi adresser med andra samarbetspartners.

    Adresserna kan inte användas för telefonförsäljning och kontrolleras mot Nix
    register.
  • Hur söker man jobb hos er?
    Svar:

    Ansökan till Redcats Nordic sker numera på vår site. Klicka här

    Här registrerar du din ansökan genom att fylla i dina uppgifter i registreringsguiden. I slutet av registreringsguiden bifogar du din ansökan genom att ladda upp din fil (ex. word, excel, pdf, bilder).

    Fördelen för dig med att registrera dig via vår site är att:

    – fler av våra rekryterare kan få tillgång till din ansökan.
    – det blir lättare för oss att hitta din ansökan (förutsatt att du fyllt i alla de uppgifter vi kan behöva vid sökning i databasen).
    – i registreringsguiden frågar vi efter alla de uppgifter vi är intresserade av.

    Du får ett användarnamn och lösenord till dina sidor (ditt CV) som du sedan kan använda för att redigera dina uppgifter, radera alla uppgifter om dig eller söka annonserade tjänster.

    Lycka till!

  • Hur tar Ellos ansvar för miljön?
    Svar:

    Vi tar ansvar för miljön genom att välja återvinningsbara och miljövänliga
    material till emballage och paket.

    Alla uttjänta elprodukter tas om hand och återvinns på ett säkert sätt. Ellos är
    ansluten till Elreturen AB.

    Välmående miljö är en förutsättning för kommande generationer.


  • Hur ställer ni er till barnarbete?
    Svar:
    Vi inom Ellos Group - Ellos, Jotex och Castaluna - arbetar efter en gemensam uppförandekod, en så kallad Code of Conduct. Vår uppförandekod ställer tydliga och långtgående krav vad gäller:  

    Barnarbete. Ellos Group accepterar inte barnarbete. Vår policy baserar sig på FN:s konvention om barnens rättigheter.

    Arbetsmiljö & säkerhet. Ellos Group tar starkt avstånd från missförhållanden i
    våra leverantörers fabriker.

    Löner och arbetstider. I Ellos Groups uppförandekod ställer vi samma långtgående
    krav som FN-organet ILO, Internationella Arbetsorganisationen.

    Fri organisationsrätt. Leverantören ska följa gällande lagar avseende rätten att
    ansluta sig fackligt och förhandla i grupp.

    Miljöaspekter i tillverkningsmetoder. Plaggen ska vara framställda utan miljöfarliga kemikalier eller skadliga ämnen.

    Diskrimineringsfrågor. Ellos Group tar starkt avstånd från alla former av diskriminering.

    När vi inleder ett samarbete med en ny leverantör säkerställer vi att leverantören
    lever upp till och uppfyller dessa krav. Vi följer också upp samarbetet och
    vidtar åtgärder om vi skulle upptäcka att leverantören inte uppfyller något av
    kraven i vår uppförandekod.

    Vi kan garantera dig att vi gör vårt allra yttersta för att se till att du som
    kund ska känna dig trygg när du handlar från oss.

  • Var hittar jag resorna man bokar via Ellos?
    Svar:
    Klicka på resor som finns på vår startsida. Här hittar du resmål och researrangörer samt övrig information angående detta.
  • Kan jag knappa in min beställning själv?
    Svar:
    Du kan knappa in din beställning, få information om senaste leveransen och dina returer på telefonnummer 033-33 100.


     
  • Får jag använda era pressbilder?
    Svar:
    Du får gärna ladda ner våra bilder, men det är viktigt att ni anger källa.

    Gör så här:
    Gå in på adressen ellos.se
    Leta upp produkter i produktträdet eller sök.

    Gå in på produktens detaljsida, där hittar ni text och priser med mera. Klicka på länken ladda ner bild.

    Högerklicka på bilden och välj spara bild som...

  • Kan jag få leveransen till en tillfällig adress?
    Svar:
    Av säkerhetsskäl gör vi inga tillfälliga adress- och namnändringar på faktura/kontokunder eller när du betalar med kort.
    Vid betalning mot postförskott går det bra att begära leveransen till en annan utdelningsadress, kontakta oss för ändring på telefon 033-33 000.
  • Hur hanteras mina personuppgifter?
    Svar:
    Om du vill veta hur dina personuppgifter hanteras, ber vi dig skicka in en skriftlig förfrågan med underskrift till Ellos AB, 501 86 Borås.

    Informationen kan begäras en gång per år.

  • Hur återbetalas pengarna för min returnerade vara?
    Svar:

    När vi har mottagit din retur och konstaterat att den inte är skadad eller använd återbetalar vi det belopp du har betalat samt fraktavgift om du returnerat hela din beställning.

    Om du betalar med faktura eller konto dras summan av på nästa räkning.

    Vid betalning mot postförskott sker återbetalningen via Swedbanks Utbetalningsservice (SUS). Om du är ansluten till SUS kommer pengarna att sättas in på ditt bankkonto. Om du inte är ansluten kontakta Swedbank, i annat fall får du ett utbetalningskort skickat till dig.  

    Du kan ansluta ditt konto till Swedbanks kontoregister via Swedbanks hemsida oavsett vilken bank du har. Hitta närmaste Swedbank - klicka här

     Har du betalat med kort sker återbetalningen till kortet. 




Dessvärre är produkten slutsåld! Använd gärna vår sökfunktion eller leta i vår meny för att hitta en likvärdig produkt.