Frågor och svar

Logga in 7 st frågor & svar

  • Jag har fått inloggningsuppgifter fast jag inte begärt det?
    Svar:
    När man klickar på "glömt lösenord" och skriver in e-postadress eller kundnummer, skickas inloggningsuppgifterna.

    Det kan vara någon annan kund som av misstag uppgett din e-postadress.

    Uppgifterna skickas inte till någon annan än den angivna e-postadressen.

  • Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag?
    Svar:
    Gå in på hemsidan, klicka på logga in följt av glömt lösenord?
    Skriv in e-postadressen eller ditt kundnummer så skickas lösenordet till dig.

  • Jag har redan en inloggning, hur ändrar jag till min nya e-postadress?
    Svar:

    Logga in med din tidigare e-postadress och ditt lösenord. Gå till "Mina sidor" följt av "Mina inställningar & nyhetsbrev", ändra e-postadressen och klicka på "Spara inställningar". Här kan du också ändra ditt lösenord.

    Har du glömt dina inloggningsuppgifter kontakta oss via info@ellos.se

  • Varför kan jag inte se avgifter, lagersaldo, leveranstider och eventuella rabatter/erbjudanden?
    Svar:
    När hemsidan uppdateras, vilket oftast sker sen kväll/natt, visas preliminära uppgifter gällande avgifter, lagersaldo, leveranstider, eventuella rabatter. Du kan inte se beställningshistorik och returer under denna tiden. Informationen visas innan du godkänner beställningen.
    Du kan inte välja kort som betalsätt under denna tid.

    Du kan inte välja expressleverans när hemsidan uppdateras.

  • Varför kommer jag inte in på hemsidan?
    Svar:

    För att hemsidan ska fungera måste cookies tillåtas (åtminstone tillfälliga). Inställningarna i webbläsaren och eventuell brandvägg styr detta.
    Om du använder Firefox kan du lösa detta genom att gå in på menyn "Tools" följt av "Options". Överst i rutan finns det små knappar, klicka på "Privacy" och tryck därefter på "Exceptions". Du får upp en bild där du kan skriva in webbplatser. Skriv in https:www.ellos.se

    i den övre raden och klicka på knappen "Allow". Webbplatsen syns i den nedre rutan. Klicka på close följt av ok. Starta sedan om webbläsaren, gå in på hemsidan och logga in.

    Om du har Internet Explorer kan du lösa detta genom att gå in på menyn "Verktyg" följt av "Internetalternativ". Överst i rutan finns det små flikar, klicka på "säkerhet" och välj/markera sedan den gröna symbolen "tillförlitliga platser" och klicka på knappen "platser". Du får upp en bild där du kan skriva in webbplatser. Skriv in https://www.ellos.se i den övre raden och klicka på knappen "Lägg till". Webbplatsen syns i den nedre rutan. Klicka på ok två gånger. Starta sedan om webbläsaren, gå in på hemsidan och logga in.

    Om brandväggen inte kontrollerar sekretess/cookies ska det fungera. I de fall brandväggen också påverkar detta behöver även dessa inställningar ändras. Det skiljer mellan olika brandväggar så det går ej att ge några generella rekommendationer.

  • Hur gör jag för att registrera mig som kund?  
    Svar:
    Registrera dig genom att:
    Klicka på Logga in/Registrera dig längst upp på startsidan. Under registrera dig fyller du in din
    e-postadress och väljer ett lösenord, klicka sedan på Slutför registreringen.
    När du lagt varor i varukorgen och går mot kassan ombeds du att "Komplettera dina uppgifter" för att fullfölja beställningen.
    Fyll i ditt personnummer (10 siffror) samt de namn och adressuppgifter som efterfrågas, tänk på att ditt namn måste överensstämma med vad som står på ditt körkort/legitimation. Klicka på fortsätt och registreringen är klar. 
    Du får en bekräftelse och kan direkt börja beställa.
  • Varför kommer jag inte vidare till kassan?
    Svar:
    Kontrollera att du använder rätt inloggningsuppgifter.

    Du kan behöva rensa tillfälliga filer som lagras i din dator när du är på Internet.

    För Internet Explorer 8.0 ska du klicka på "Verktyg" som finns längst upp till höger i din webbläsare. Klicka sedan på "Internet alternativ". Under rubriken "Webbhistorik" finns knappen "Ta bort", klicka på den. Det kommer då upp en ny ruta, bocka i alla rutor, klicka sedan på knappen "Ta bort".

    Därefter kan du även gå in på fliken "Säkerhet" och klicka på "Anpassad nivå" och där väljer du "Mellan Normal och Låg (Standard)" och klicka sedan på knappen Återställ, du får frågan: Vill du ändra inställningarna för den här zonen? klicka Ja, följt av OK.

    Välj sedan fliken "Avancerat" och klicka på "Återställ avancerade inställningar" därefter OK. Efter det bör du starta om Explorer för att alla ändringarna skall vara i funktion.

    För Firefox 3.6 ska du klicka på "Verktyg" följt av "rensa tidigare historik". Klicka sedan på "Detaljer", kontrollera att "Cash" och "Kakor" är ikryssade. Klicka därefter på "Ta bort".


Dessvärre är produkten slutsåld! Använd gärna vår sökfunktion eller leta i vår meny för att hitta en likvärdig produkt.