Frågor och svar

Leveranser 7 st frågor & svar

  • Vad kostar frakten för varor som levereras med DHL?
    Svar:

    Fraktvikten anges i produkttexten, för att få fram avgifterna gå in på Köpinformation

    Under leveranssätt hittar du tabellen med de olika fraktvikterna samt avgifterna.

    Vill du ha varorna hemkörda tillkommer ytterligare 195 kr dagtid vardagar och 595 kr kvällstid vardagar.

  • Hur levereras möbler?
    Svar:
    Artiklar märkta med DHL, levereras till närmaste terminal som vi samarbetar med.
  • Var kan jag hämta mitt paket?
    Svar:

    Leverans sker via posten, till det utlämningsställe ditt postnummer tillhör.
    Du kan välja mellan olika leveranssätt och utlämningsställen i kassan innan du godkänner din beställning.

    Vid första köptillfället på hemsidan kan du inte välja annat utlämningsställe.

  • Skickar ni paket utanför Sverige?
    Svar:
    Vi levererar till länder inom EU.

    Lite information angående beställningar inom EU:
    Det tillkommer en extra avgift på 600 kr per paket för leverans utanför Sverige. Beställning betalas i förskott och kontant.
    Vi restnoterar inga varor.

    Returrätt gäller inte för dessa beställningar.
    Maxvikten på leveransen får inte överstiga 20 kg.

    Skicka eller maila din beställning till oss. Vi kommer att meddela dig vilka varor som finns i lager och vad kostnaden blir. Du får även information om hur betalningen ska ske.

    Ellos AB
    ADM Kundservice
    501 86 Borås

    E-postadress: adm@ellos.se

    Välkommen med din beställning.

  • Var kan jag se om mitt paket har kommit fram?
    Svar:

    Du hittar kollinummer på ditt paket när du loggar in på "Mina sidor" följt av "Mina beställningar & returer".
    Klicka på ordernummer, kollinummer visas som en klickbar länk uppe till höger.
    På Postens söksida ser du var ditt paket befinner sig.

    Kollinummer som börjar på 00 går ej att söka på, leveransen är skickad som varubrev.
    Postutlämningsstället aviserar när du kan hämta ditt varubrev, får det plats sker leveransen direkt i brevlådan.

  • Jag ser att varan finns, men när jag kommer till kassan får jag ett annat leveransbesked, varför?
    Svar:
    I kassan uppdateras lagersaldot och du får aktuellt leveransbesked.
  • Kan jag knappa in min beställning själv?
    Svar:
    Du kan knappa in din beställning, få information om senaste leveransen och dina returer på telefonnummer 033-33 100.


     
Dessvärre är produkten slutsåld! Använd gärna vår sökfunktion eller leta i vår meny för att hitta en likvärdig produkt.